Etter et butikkbesøk kan medlemmer som har gitt samtykke motta en epost med ønske om tilbakemelding på butikkopplevelsen fra butikken medlemmet handlet i. Dette er et ledd i å være tett på medlemmene våre og støtte oppunder vår egenart som en samvirkeorganisasjon. Medlemmene får maksimalt én undersøkelse hver 7. uke for samme Coop-kjedebutikk dagen etter butikkbesøket. I april 2023 gikk hele Coop over til en ny type undersøkelse, og fra april til desember mottok Coop Innlandet ca. 14 500 svar på slike undersøkelser. Spørsmålene i undersøkelsene er konkrete og operative, noe som bidrar til å kunne jobbe med alle tilbakemeldinger på både butikknivå og sentralt støttede aktiviteter. Respondenten har også mulighet å gi utdypende kommentarer. Tilbakemeldingene er tilgjengelig for gjeldende butikk, og er uvurderlige i forbedrings- arbeidet i Coop Innlandet. Alle butikker har i 2023 videreført Lean-konseptet Smarte Butikker som er en kompetanseheving for å kunne gi økt kundeverdi igjennom toppjusterte arbeidsprosesser med tilhørende rutiner. Alle butikker har utarbeidet egne teamkoder/husregler som er laget sammen med butikkens medarbeidere. Konkrete planer forankres med alle medarbeidere gjennom kontinuerlig involvering, og gjelder både for indre- og ytre service. Alle butikker har egne mål om nivå på score fra kundetilbakemeldinger med hovedfokus på å levere et godt resultat på våre kundeløfter. Butikkene benytter tavlemøter for involvering av alle medarbeidere for solid forankring med forbedring av arbeidsoppgavene innen Kunden først-arbeidet. TILBAKEMELDINGER FRA VÅRE KUNDER LEAN-metodikk – vår arbeidsmetode for økt kundeverdi Coop Innlandet endret metode fra Løpende kundemåling til ny leverandør fra april 2023. Dette gjør at resultatene ikke er sammenlignbare med tilbakemeldinger fra 2022. Samvirkelaget er godt fornøyd med retningen på kundetilfredsheten i 2023 som endte med 67,3% score for kundetilfredshet. Løpende kundemåling – mål og resultat for 2023 40 I ÅRSMELDING 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy MjAzODg5MA==