Jeanett Larsen er Frukt og Grønt-ansvarlig for Extra Ringebu. Hun er veldig opptatt av nettopp frukt og grønt. Extra Ringebu vant også Frukt og Grønt-konkurransen 2023. Hva er det som gjør at dere er så flinke på frukt og grønt? Jeg tror det er at vi jobber sammen som et team. Jeg får med meg de andre og vi har et godt teamwork. Det er en viktig faktor til at vi har fått det til så bra. At man er blid og «serviceminded». Vi er også flinke til å benytte oss av sosiale medier for markedsføring, og har innsett at Facebook er en effektiv plattform. Vi bruker Facebook aktivt som et annonse- medium for å nå ut til kundene. I fjor sommer/høst hadde vi tilbud på kaker. Jeg tror det kun gikk et kvarter etter at vi postet innlegget til at kundene stod i butikken og lurte på hvor tilbudskakene var. Nesten så jeg blir litt «flau» når jeg sier at vi bruker Facebook så mye. Folk kan vel ikke tro vi her oppe i Gausdal gjør annet, men det er det som funker. Hva er dine medarbeidere spesielt gode på? De er veldig gode på kundeservice. De er kunnskapsrike og er god i jobben de gjør. Hva er du mest fornøyd med i din Coop butikk? Arbeidsgjengen min. Teamet vi er. Det er den viktigste delen av butikken. Har dere felles målsettinger, ukentlig, månedlig, eller årlig? Ikke noe annet enn at vi vil vokse og bli større år for år. Det er motiverende at vi Hvordan motiverer du resten av ditt team? Vi har mye fokus på det sosiale. Jeg er opptatt av god informasjonsdeling, i tillegg til at jeg kan formidle budskapet når vi fyller på varer, har møter osv. På denne måten føler alle et eierskap eller tilhørighet til frukt og grønt, som igjen gjør at vi sammen jobber mot et mål som et team. Har du tips til andre kollegaer om hvordan de kan bli gode på frukt og grønt? At man må prøve å få med seg resten. Man må være et team som jobber sammen mot et felles mål. Hva er dine medarbeidere spesielt gode på? Vi har et veldig godt arbeidsmiljø. Det er hovedgrunnen for at det går så bra. Vi spiller hverandre gode og er et team hele dagen. Vi har ingen som kun gjør en fast arbeidsoppgave, vi gjør det meste sammen gjennom hele dagen og i hele butikken. Alle er overalt, og på den måten får alle et eierskap og en tilhørighet som gjør at vi jobber målrettet som et lag med et godt samarbeid. Alle bidrar. Hva er du mest fornøyd med i deres Coop butikk? Det må jo være Frukt og Grønt, så klart! Har dere felles målsettinger, ukentlig, månedlig, eller årlig? Ja, vi setter oss ukentlig mål i form av kampanjer og aktiviteter i eksempelvis sosiale medier. Har du noen gode tips til hvordan man kan skape gode øyeblikk med kunden? Jeg tenker at det å hilse og si hei når kunden kommer inn i butikken, er et godt tips. Det kommer også an på kundene, men jeg liker å småprate litt med kundene dersom de er mottakelig for det. ÅRSMELDING 2023 I 39 ansatte kan utfordre hverandre på hårete målsettinger. Det er viktig å tørre og sikte høyt. Har du noen gode tips til hvordan man kan skape gode øyeblikk med kunden? At man er «serviceminded» og slår av en prat med kunden. Jeg ser ofte at eldre kunder setter pris på den lille samtalen. Jeg synes det også er hyggelig å være behjelpelig med å hente varer som er glemt, og generelt være der for kunden.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjAzODg5MA==